Неділя, 28.04.2024, 20:51
Сайт вчителя фізичної культури
Сукравцева В.О

 
Меню сайту

Категорії розділу
Баскетбол [1]
Волейбол [2]
Гімнастика [1]
Легка атлетика [1]
Футбол [2]
Програма з фізичної культури [4]

Модулі

Корисна інформація

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Модулі » Програма з фізичної культури

Програма для спецмедгрупи 1-4 клас
[ Викачати з сервера (52.3 Kb) ] 26.03.2015, 19:18

Пояснювальна записка
Вступ
Здоров я — це вершина, яку кожен повинен здолати сам.
Цілі й завдання фізичного виховання учнів витікають з основ¬них положень цільової комплексної програми, затвердженої Указом Президента України «Фізичне виховання — здоров'я нації».
Мета в роботі з учнями, за станом здоров'я віднесених до спеціальних медичних груп:
—   добитися індивідуально-стійкого поліпшення самопочуття;
—   спланувати і реалізувати шляхи виходу з хвороби тимчасового або довготривалого характеру;
—, використати та поліпшити потенційні можливості учнів для повноцінного входження в доросле життя.
Програма фізичного виховання учнів, за станом здоров'я віднесе¬них до спеціальної медичної групи, базується на вимогах нині діючої програми з фізичної культури, впровадженої" наказом Міністерства освіти і науки України (№ 211 від 31.12.1992 р.) з урахуванням Стану здоров'я, стадією та динамікою патогенезу захворювання. Такий під-хід передбачає умови, за яких при стійкому покращанню самопочут¬тя послідовно переходити до підготовчої, а згодом, за станом здоров'я, До основної медичної групи. При довготривалих дисфункціях внут¬рішніх органів це дає змогу учням спеціальної медичної групи знайо¬митися з основами отримання рухових умінь і формувати відповідні
навики для оволодіння професією в майбутньому.
Основні завдання, які повинні реалізовуватися в роботі спеціальної медичної групи:
1  Підвищення фізичної й інтелектуальної працездатності.
2  Зміцнення здоров'я та корекція фізичного розвитку.
3    Знайомство з методами усунення можливих функціональних змін в організмі під впливом довготривалої хвороби (форму¬вання постави, загартування, самомасажу, різновидів дихання тощо
4.    Засвоєння основних життєво важливих рухових умінь, передбачених програмою з фізичної культури.
5.    Формування знань у сфері особистої гігієни та здорового способу життя.
6.    Виховання толерантності й культури поведінки.
Особливості організації навчально-виховного процесу
Лікарняний контроль — невід'ємна частина медичного обслуговування і фізичного виховання учнів. Методичне керівний,; шкільних і підліткових лікарів у питаннях контролю за ста; здоров'я учнів, які займаються фізичною культурою і спортом, виконують регіональні кабінети лікарняного контролю.
Відповідно до положення № 211 від 31 грудня 1992 р. «Про кращання лікарняно-фізкультурної служби» Міністерства охороні здоров'я України проводяться медичні обстеження школярів.
За результатами поглибленого медичного огляду шкільним  лікарем на початку кожного навчального року складаються списки медичних груп, які потім узгоджуються з лікарями відповідних профільних спрямувань (ревматологом, ортопедом, хірургом, окулістом, лікарем лікувальної фізичної культури тощо).
У подальшому учні спецмедгрупи підлягають поглибленому о» стеженню один раз у чотири місяці та в кінці навчального року. Під час обстежень за показниками стану здоров'я можливе переведення учнів до підготовчої групи. Списки учнів, які за станом здоров'я від¬носяться до спеціальної медичної групи, затверджуються директором школи з вказівкою діагнозу захворювання і можливим терміном перебування в ній, також затверджується розклад занять груп і прізвище керівника, який має відповідну фахову підготовку.
Група складається з 10—15 учнів. На тиждень проводиться менше за 2 заняття у позакласний час по 45 хвилин. При несприятливих кліматичних умовах (при температурі до -10 С) тривалі уроку скорочується до ЗО хвилин, щоб запобігти переохолодженні
Формування групи здійснюється по показниках функціональних проб серцево-судинної системи, по впливу хвороби на органі дитини і результатом реакції на фізичні вправи незалежно Й діагнозу з урахуванням віку. Можливе і міжшкільне, з декілька| шкіл, об'єднання учнів у спецмедгрупу. Ця інформація доводиться: до батьків учнів із метою покращання загального стану здоров’я  Учні спецмедгрупи повинні обов'язково займатися на загальних уроках фізичної культури у відповідному спортивному одязі н взутті. Вони беруть участь у підготовчій і заключних частинах уроків,а при стійкому покращанні стану здоров'я виконують елементи рухів основної частини зі значним зниженням фізичних навантажень, без затримки дихання, виключаючи стрибки, струси,психоемоційне перенавантаження (з можливим виключенням елементів змагань, естафет та ін.).
У програмі спецмедгрупи передбачені обмеження виконання фі¬зичних вправ на силу, швидкість, витривалість, виконання елемен¬тів акробатики.
Знижені адаптаційно-захисні можливості організму учнів спец¬медгрупи потребують тимчасового виключення деяких фізичних вправ по медичних показаннях, але з обов'язковим включенням їх у подальше вивчення при суворому дотриманні дозування. Фізичні вправи прикладного і професійного спрямування не виключаються, а обов'язково проводяться з урахуванням пристосування організму дитини до подібних навантажень.
Лазіння по канату дозволяється тільки як підготовча вправа з використанням похилої площини.
Учні повинні бути обізнані з елементами контролю за станом власного здоров'я за показниками пульсу і дихання.
Особливості проведення уроку спецмедгрупи
 Підготовча частина. Розпочинається перевіркою показників пульсу і дихання. Потім вивчаються або повторюються різновиди дихання: грудного, черевного та змішаного (повного) та комплекси вправ оздоровчої спрямованості.
Виконання стройових вправ чергується з дихальними вправа¬ми, які поступово поєднуються із загальнорозвивальними. Вправи виконуються в повільному темпі в дозуванні до 10—12 разів. Вико¬ристовуються вправи ритмопластики, танцювальних рухів, вправи на поставу і розслаблення. Необхідно використовувати метод варіа¬тивних (змінюючих) навантажень. При необхідності вибірково пе¬ревіряється виконання домашнього завдання.
II.   Основна частина. Повторюються раніше вивчені рухи й учні знайомляться з більш складними фізичними вправами, передбаче¬ними програмою. Навантаження обов'язково чергується з вправами на дихання та розслаблення.
III. Заключна частина. Вправи на розслаблення проводяться  повільному темпі. Необхідно добитися відносного відновлення ро¬боти серцево-судинної і дихальної систем. Перевіряється пульсовий Показник. Після загального підсумку уроку задається домашнє за¬рання з його показом і дозуванням. Теоретичні знання повідомляються учням на кожному згідно з навчальним матеріалом, а також відповідно до вимог техніки безпеки під час проведення заняття.

 

Категорія: Програма з фізичної культури | Додав: cypress
Переглядів: 2009 | Завантажень: 84 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Сайт Червонопільської школи
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials

  • Сукравцев В.О © 2024